Life is a dance.

Igår var det dags för terminens sista zulinedancepass, vilket innebär att det inte är någon mer dans innan vi drar igång igen i februari. Tråkigt, men sant.
 
Denna termin har danserna på zulinedancepasset blivit både roligare och extremt mycket jobbigare, om ni frågar mig, haha. Vilket är väldigt kul! Zulinedance ska ju vara ett pass med både kondition, styrka och dans. Men det som har varit absolut roligast är såklart att jag fått med mig både Ida och mamma till dessa pass. Att få dansa, träna och ha roligt tillsammans med de personer som betyder så mycket för mig är så otroligt värdefullt.
 
 
Jag insåg precis att jag har dansat linedance i tre år nu. Tänk er. Tre år. Våren 2010 började jag. Än en gång är det bara att konstatera att tiden går alldeles för fort och att jag har inte riktigt hinner med. Jag minns fortfarande när vi skulle lära oss våra första danser och hur svårt jag tyckte det var. Men under dessa tre år har jag lyckats lära mig ungefär 80 danser. Det är ju hur mycket som helst! Haha. Vi alla har utvecklats något enormt, danserna blir allt svårare och även så otroligt mycket roligare. 
Min favorit genre har alltid varit vals. De danserna är så otroligt vackra och mysiga att dansa. Nu på senaste tiden har även nightclub danserna blivit favoriter och mycket beror nog på att nightclub och vals är ganska lika. Naturligtvis tycker jag även om de fartfyllda danserna och de kan vara riktigt roliga. Men vals och nightclub danserna kommer nog alltid ligga mig närmast hjärtat, hihi. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0